Niedziela

49 1090 2385 0000 0006 0600 0119

13 listopada 2019

Pielgrzymka parafialna 18-20 X 2019

W dniach 18 - 20 X 2019 r. odbyła się autokarowa pielgrzymka dla 50 osób na południowo - wschodnią część  Polski

z parafii św. Jerzego w Ziębicach.

18 października odwiedziliśmy: restaurowany Zamek w Łańcucie i   Synagogę. Następnym punktem było Sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia w Leżajsku. Bazylika posiada zabytki wysokiej wartości artystycznej (barokowe organy, bogate stalle, ambonę oraz Muzeum Bernardyjskie). Tutaj też była sprawowana Eucharystia. Kolejnym punktem tego dnia był Przemyśl. Zwiedziliśmy trzy piękne świątynie obok siebie: Kościół Franciszkanów, Bazylikę Archikatedralną Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny obrządku łacińskiego oraz Sobór Archikatedralny św. Jana Chrzciciela obrządku greckokatolickiego Archidiecezji Przemysko - Warszawskiej w Przemyślu. Po południu tego dnia spotkałem się osobiście z moim dobrym znajomym ks. Arcybiskupem Metropolitą Obrządku greckokatolickiego Seniorem Janem Martyniakiem. Kolacja i nocleg był w Kalwarii Pacławskiej w agroturystyce „Pod Wiśnią”.

19 października 2019 r. Po Mszy Świętej przy ołtarzu z cudownym obrazem Matki Bożej Kalwaryjskiej i zwiedzaniu Sanktuarium Ojców Franciszkanów udaliśmy się do Komańczy, gdzie od 29 X 1955 do 28 X 1956 roku w klasztorze internowany był Stefan Kardynał Wyszyński - Prymas Polski. Kolejnym etapem pielgrzymki było Sanktuarium św. Jana z Dukli. Tutaj przed kościołem spotkaliśmy się z „Orszakiem weselnym”. Jadąc dalej odwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej w „La Salette” w Dębowcu koło Jasła. W Dębowcu również zaliczyliśmy „Orszak weselny”. W tym też dniu byliśmy w Krościenku, gdzie sługa Boży ks. Franciszek Blachnicki rozpoczął i prowadził grupy młodzieżowe - „Oazy”. Wieczorem przyjechaliśmy na kolację i nocleg do „Borowianki” w Zakopanem, do pani Małgosi z Ziębic.

W trzecim dniu pielgrzymki (20 X 2019) zwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na „Krzeptówkach” w Zakopanem, następnie w Kościele Ojców Paulinów na „Bachledówce”, który zachwyca góralskim wystrojem, przeżywaliśmy niedzielną „Mszę Świętą”. Kolejnym punktem pobytu był Szczyrzyc, opactwo Ojców Cystersów ze wspaniałym „browarem”. Nasi Ojcowie z Henrykowa należą do opactwa w Szczyrzycu. Następnie odwiedziliśmy Siepraw, miejsce urodzin i dzieciństwa Błogosławionej Anieli Salawy. Widzieliśmy odremontowany  Kościół    z czasów Anieli i nowe Sanktuarium Anieli Salawy. Radośnie przyjął nas ks. Proboszcz Piotr Kluska - Kustosz Sanktuarium. Niedzielne popołudnie spędziliśmy na kremówkach w Wadowicach i zwiedzaniu Bazyliki łącznie z nabożeństwem różańcowym.

Późnym wieczorem wróciliśmy do Ziębic.

tekst: ks. Bogusław Konopka

Zdjęcia z tych wszystkich wydarzeń zostały wykonane przez wspaniałego fotografa p. Jana Mroczkę.